Velikost internetových bannerů, proužků
Reklamní banner se na internetu používá jako videospot v televizi. Je to reklamní medium, které umožňuje zadavatelům plnohodnotně odprezentovat nové produkty, či služby přímo na Vašem monitoru. Reklamní bannery se vyskytují ve formátech JPG, GIF a Flash.
Zpravidla se jedá o obdélníkový obrázek, příp. animaci zobrazenou v blízkosti obrazovky monitoru.
Bannery jsou jednou z nejčastějších forem internetové reklamy.
Nejpouživanější velikosti Bannerů
Leaderboard |
745 × 100 px |
Square banner |
250 x 250px, 300 × 300 px |
SkyScraper |
120 x 600px, 160 x 600px |
Rectangle |
300 x 250px, 234x60px, 300 x 60 px, 468 x 60 px |
Icon |
88 x 31 px |
Použití zvuku v banneru
Většinou lze v banneru použít i zvukovou stopu (záleží však na provozovateli portálu, kde bude reklama zobrazena). Zvuk se však musí pouštět až na pokyn uživatele. Spouštění probíhá na kliknutí (on/off), nebo při najetí myši a sjetí myši z banneru.
Označení reklamy (banneru) ve stránce
Slušností je reklamu na interentu označovat. Doporučuje se označit čitelným písmem o velikosti minimálně 10px (0.7em).
Tento článek je napsán v souladu se standardy, které jsou definovány organizací SPIR.
- Standardy (XLS soubor, 42 kB)
- Specifikace formátu Adobe FLASH podle SPIR (Definice prokliku)
- Desatero pro autory internetové reklamy